onsdag 24 oktober 2012

Gillar, gillar inte...


"Högt upp i eken må du tro,
har jag ett eget sommarbo,
där har jag också några vänner
dom är det bara jag som känner..."
(Majas alfabetssång)

Gillar, gillar inte med hösten? Enkelt!

Gillar inte: när det regnar och blåser! Blöta kläder, leriga stövlar och blöt hundpäls som aldrig hinner torka - usch!
Gillar: när solen skiner och det riktigt lyser om alla vackra höstlöv!

Precis som det sig bör (?) har vi haft dagar med väder av båda de sorterna. Förra veckan hade jag och mina fina små en riktigt underbar eftermiddag tillsammans när det var en sån dag höst-gilla-dag. Ägnade hela eftermiddagen ute och bara njöt av naturen och av vad den har att erbjuda. Så enkelt och så mysigt!




Sparkade löv som börjat samlas i högar. Undersökte ekens bark. Lekte tittut bakom träden. Samlade ekollon. Lekte gömme bakom stora grenar. Jagade löv som singlade ner från träden. Sprang och skuttade hand i hand.

Riktigt underbara timmar som jag sparar långt in i mitt hjärta och tar fram när det stormar.

Ha det gott! Kram Marie  


2 kommentarer:

  1. Livets goda guldglimtar som man fyller hjärtat med är underbart!

    SvaraRadera
  2. SÅ härligt!
    Vi vaknade i morse till en så'n där krispig härlig höstdag.
    SV Jag tycker att Karlshamn verkar vara en väldans trevlig stad, med fina omgivningar och trevligt folk och så. MEN... Jag skulle nog ruinera mig hos Fingerfärda om jag bodde där:) Räcker så bra med att möta de på festivalen!

    SvaraRadera